.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرط هدفمندکردن یارانه ها، توافق دوباره با مجلس است

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت گفت: آیین‌نامه‌های اجرایی طرح هدفمند کردن یارانة ها آماده است و برای اجرا منتظر آغاز به کار مجلس و توافق دوباره در مورد راهکارهای اجرایی هستیم.

محمدرضا فرزین در گفت و گو با فارس که پرسید آیا دولت هم زمان با شروع سال جاری اجرای هدفمند کردن یارانه ها را در دستور کار دارد؟ اظهار داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند دولت باید قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا و مجلس نیز همکاری کند، منتظر آغاز به کار مجلس هستیم تا با تعامل مشکلات اجرای طرح با سناریوی 20 هزار میلیارد تومان را مطرح، به راهکارهای مشترکی برسیم و موانع اجرایی را حل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مستلزم همکاری مجلس است،افزود: کارگروه تحول اقتصادی طی بیانیه‌‌ای در روزهای پایانی سال دلایل خود برای ترجیح اجرای طرح با گزینه 40 هزار میلیارد تومان را اعلام و به ابهامات مطرح درباره تورم ناشی از اجرا پاسخ داد.
خبرنگار فارس از فرزین پرسید: آیا مجلس آغاز هدفمند کردن یارانه‌ها در قانون را ابتدای سال 89 پیش‌بینی نکرده است؟
وی پاسخ داد: زمان اجرای قانون سه ماه پس از ابلاغ رسمی آن به دولت است و برای اجرا بحث زمانبندی کار هم مطرح است.
سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی افزود: بر اساس قانون ما تا سه ماه فرصت داریم تا آیین‌نامه‌های اجرایی طرح را تهیه کنیم، هم اکنون بخش عمده آیین‌نامه‌های اجرایی آماده و حتی به تصویب کارگروه تحول اقتصادی دولت نیز رسیده است.
فرزین تصریح کرد: اگر درباره رقم هدفمند کردن یارانه‌ها با مجلس به توافق برسیم، میزان یارانه نقدی نیز مشخص شده و این مبالغ را طی مدتی به حساب خانوارها واریز می کنیم، بنابراین همه چیز موکول به توافق نهایی دولت و مجلس است.
وی در پاسخ به این پرسش که بر این اساس پیش‌بینی می کنید کی اجرای هدفمند کردن یارانه ها کلید بخورد؟ گفت: در مورد تاریخ اجرا نمی توانیم صحبت کنیم، باید درباره مسایل اجرایی یکبار دیگر مذاکره کنیم. مصوبه مجلس اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها با رقم 20 هزار میلیارد تومان است و دولت نیز اعلام کرده طرح با این رقم قابل اجرا نیست، بنابراین باید سناریویی قابل اجرا تعریف کنیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.177 seconds.